בגיאומטריה, תמיד לימדו אותנו שדרך שתי נקודות עובר קו ישר וגם אם יש לנו מידע חלקי, אנו יכולים בקלות
לחשב את המידע החסר ולהשלים את התמונה. אך עם הזמן, התמונה הופכת מורכבת יותר ויותר.
כאשר אנו מוצאים כי דרך שתי נקודות עוברים המון קווים שונים, חלקם ארוכים, חלקם קצרים, מורכבים ופשוטים,
חלקם מתאימים לנו וחלקם לא. בנוסף, אנו לא תמיד מקבלים מראש את המידע הנדרש בכדי להגיע לפתרון ולעיתים,
אף לא מצליחים לפתור.
הדוגמא הזו אכן מתאימה לחיים האמתיים, אשר טומנים בחובם שינויים ומורכבות, אשר עדיף לנו, להיות מוכנים
מבעוד מועד. לא משנה לקראת מה אנחנו עומדים; מבחן, עבודה חדשה, רכישת בית וכמובן הקמת וניהול עסק –
תמיד כדאי לבוא מוכנים.
כאן נכנסת החשיבות של התכנית העסקית; בין אם מדובר בעסק קיים ועל אחת כמה וכמה בעסק בהקמה,
התכנית העסקית מאפשרת לנו להציף את כל השאלות שעולות לנו ולנסות בצורה מחושבת לענות על השאלות
הללו ולכלכל את צעדינו בצורה מושכלת.
מה? איפה? עלויות? עובדים? תקורות? הינן חלק קטן מהשאלות שיש לענות עליהן לפני הקמת עסק חדש ובטח
כאשר מדובר בעסק קיים. בעל עסק חייב לתכנן מראש לפחות לתקופה של שנה את תזרים המזומנים של העסק
בכדי לדעת להתמודד עם שינויים בין אם ברמת המיקרו ובין אם ברמת המאקרו.
בבסיסו של כל עסק מצויים שני פרמטרים עיקריים – הכנסות והוצאות.
עלינו להשכיל ולהבין כי התזמון, מועד ההכנסות וההוצאות משפיע ישירות על יתרות המזומנים של העסק,
מהן אנו יכולים להמשיך להניע את גלגלי השיניים של העסק.
כפועל-יוצא, אנו מבחינים, כבר בטווח הקצר, כי קיים מרווח בין ההכנסות וההוצאות וכי הפער הזה משפיע ישירות
על יכולת העסק להמשיך בפעילות ונובע לרוב מאשראי שלקוחותינו מבקשים לבין האשראי אותו אנו מקבלים
מהספקים שלנו.
אינספור ספרים נכתבו על מנת ללמד אותנו, בעלי העסקים, על ניהול עסקים;
נתנו לנו כותרות מוזרות, סלוגנים, שפה פשוטה, צבעים, גרפים ומה לא, בניסיון לגרום לנו להבין כיצד לנהל עסק
בצורה נכונה, מבלי להיכשל.
תכנית עסקית נכונה, עתידה להוות הבסיס האיתן (בשביל חלקכם: בני גורן) להקמת וניהול נכון של עסק.
תכנית אשר תכין אתכם מבעוד מועד לשאלות שיכולות לעלות בהמשך הדרך.