היתרון היחסי
עסקים רבים, חדשים וקיימים, נסגרים חדשות לבקרים. כ-40,000 עסקים נסגרו בשנה האחרונה. עד היום לא נעשה ניתוח מדעי של הסיבות לסגירת עסקים אבל העובדה היא שבתחום זה מדינת ישראל נמצאת במקום גבוה בין מדינות ה- OECD.
מניסיון של אלפי עסקים ומניתוח ממצאי קריסתם עולה ממצא חד משמעי והוא “היתרון היחסי”, ולמה הכוונה?
רבים פותחים עסקים מבלי שיש להם ניסיון בתחום, או בהתנהלות פיננסית או בניהול עסק שבתחום, והמלצתי היא אל תפתחו עסקים ללא ניסיון מכיוון שהסיכוי שתצליחו הינו קלוש. אך אם אתם פותחים עסק חדש ויש לכם יתרון יחסי בתחום מצבכם טוב.
לדוגמא, מנהלת שיווק שעבדה בתחום המזון החליטה לפתוח עסק לאפיית עוגות. כידוע, יש הרבה קונדיטורים אך היא ידעה למנף את הידע השיווקי שלה ובעבודתה כמנהלת שיווק היא הצליחה לשים את הסחורה ששיווקה על המדפים בסופר וכך הצליחה לשווק ולמכור גם את מוצריה שלה.
גם בעסקים קיימים וותיקים יש לשאול מידי בוקר במה אני נבדל מעסקים אחרים ומה היתרון היחסי שלי. עסק ללא בידול יטבע בים העסקים הקיימים. חפשו את השונה, חפשו נישות, חפשו דרכי שיווק יצירתיות, חפשו לקנות מוצרים במחיר מוזל יותר אם אתם יודעים כיצד להגיע אליו, זה נקרא יתרון יחסי. שימרו עליו כל הזמן, זה המפתח להישרדותכם.
ולסיום, אל תתפתו להשקיע את הרווחים שלכם מהעסק בפתיחת עסקים שאתם לא מבינים בהם. השקיעו בעסק שלכם וחפשו כאמור כל הזמן את היתרון היחסי.